Interpretacja ZUS Oddział w Lublinie z 26-10-2017 r. – WPI/200000/43/1209/2017

Podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne, brak obowiązku uwzględnienia w podstawie różnicy w wartości ceny za świadczenie na rzecz pracowników w postaci kart Multisport

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

DECYZJA Nr 1209/2017

Na podstawie art. 10 ust. 1 i ust. 5 ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1829 ze zm.) w związku z art. 83d ustawy z dnia 13 października 1998 r . o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1778) Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie uznaje za prawidłowe stanowisko przedsiębiorcy(…) przedstawione we wniosku złożonym w dniu 18 października 2017 r. w sprawie nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe różnicy w wartości ceny za świadczenie na rzecz pracowników w postaci kart Multisport (umożliwiających korzystanie z zajęć i obiektów sportowych), którą będzie uiszczał za pracowników wnioskodawca na podstawie zapisów, które wnioskodawca wprowadzi do obowiązującego w spółce regulaminu wynagradzania.

UZASADNIENIE

W dniu 18 października 2017r. do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie wpłynął wniosek przedsiębiorcy (…) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów w trybie art. 10 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w przedmiocie prawidłowego ustalenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne.

W opisie zdarzenia przyszłego Wnioskodawca wskazał: (…) (dalej jako: Spółka, Wnioskodawca) zapewnia swoim pracownikom możliwość wykupienia kart Multisport (umożliwiających korzystanie z zajęć i obiektów sportowych) po cenie stanowiącej 50% ceny, jaką za przedmiotowe karty płaci Spółka przy ich nabyciu od podmiotu trzeciego. Kwota należna od pracownika jest potrącana z jego wynagrodzenia. Dla celów podatku dochodowego od osób fizycznych wartość świadczenia w postaci finansowania przez Spółkę 50% ceny zakupu kart Multisport jest doliczana do dochodu pracowników nabywających od Spółki przedmiotowe karty. Za źródło uzyskania tego dochodu dla potrzeb podatku dochodowego od osób fizycznych uznaje się stosunek pracy łączący pracowników z Wnioskodawcą.

Wnioskodawca planuje również zaktualizować obecnie obowiązujące w zakładzie pracy zasady finansowania grupowego ubezpieczenia na życie i pakietów medycznych (…) dla pracowników. Rozważane jest wprowadzenie rozwiązania, które będzie oparte o współfinansowanie składek miesięcznych przez pracowników w wysokości zł (jeden złoty), a Spółka pokrywałaby różnicę w stosunku do płaconej ceny rynkowej obu świadczeń. Różnica pomiędzy obniżoną ceną sprzedaży dla pracowników ( zł) a faktycznie ponoszoną ceną rynkową obu świadczeń, jako finansowaną przez Spółkę będzie równocześnie traktowana jako przychód pracownika ze stosunku pracy i będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Na chwilę obecną zasady rozliczania kosztów kart Multisport zostały opisane i przedstawione pracownikom w komunikacie wewnętrznym. Wnioskodawca planuje jednak wprowadzić odpowiednie zapisy regulujące przedmiotowe kwestie (nie zmieniając obecnych zasad w zakresie współfinansowania przez pracowników kosztów kart) do regulaminu wynagradzania obowiązującego w Spółce a rozważane zapisy będą dotyczyć wspomnianych trzech grup świadczeń – tj. pakietów Kart Multisiport, ubezpieczeń na życie oraz pakietów medycznych, które będą odsprzedawane pracownikom po cenach niższych niż ceny rynkowe – tj. w wartości 50% ceny nabycia w przypadku kart Multisport oraz po zakładanej jednolitej cenie zł w przypadku ubezpieczenia na życie oraz pakietów medycznych.

Pytania Spółki

  1. Czy po wprowadzeniu do regulaminu wynagradzania zapisów o możliwości nabycia przez pracowników kart Multisport za odpłatnością w wysokości 50% ceny zapłaconej przez Spółkę podmiotowi trzeciemu wartość kart Multisport w części finansowanej przez Spółkę będzie wyłączona z podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników Wnioskodawcy?
  2. Czy po wprowadzeniu do regulaminu wynagradzania zapisu o możliwości nabycia przez pracowników pakietu medycznego „(…)” oraz grupowego ubezpieczenia na życie za odpłatnością w wysokości zł (…) – tj. w części ceny zapłaconej przez Spółkę podmiotowi trzeciemu wartość ww. benefitów w części finansowanej przez Spółkę będzie wyłączona z podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe pracowników Wnioskodawcy?

Własne stanowisko Wnioskodawcy w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, jeżeli możliwość nabycia przez pracowników kart Multisport, pakietów medycznych oraz grupowego ubezpieczenia na życie po cenach niższych niż ceny detaliczne, jakie Spółka jest zobowiązana zapłacić przy nabyciu tych świadczeń od podmiotów trzecich będzie wynikała z postanowień regulaminu wynagradzania obowiązującego w Spółce, wartość świadczenia w postaci częściowego finansowania przez pracodawcę przedmiotowych świadczeń nie będzie zwiększała podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników Spółki.

Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 ustawy o SUS, podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników stanowi przychód w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy.

Z punktu widzenia podatku dochodowego od osób fizycznych świadczenia w postaci częściowego finansowania przez Spółkę kart Multisport, pakietów medycznych oraz grupowych ubezpieczeń na życie dla pracowników stanowią dla tych pracowników świadczenia częściowo odpłatne, których wartość jest przychodem dla celów podatkowych z tytułu istniejącego z Wnioskodawcą stosunku pracy. Co do zasady więc, wartość tych świadczeń powinna być brana pod uwagę przy ustalaniu podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe pracowników Wnioskodawcy.

Szczegółowe zasady ustalania podstawy wymiaru składek zostały jednak uregulowane w Rozporządzeniu dot. podstawy składek. Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 26 tego Rozporządzenia, podstawy wymiaru składek nie stanowią korzyści materialne wynikające z układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisów o wynagradzaniu, a polegające na uprawnieniu do zakupu po cenach niższych niż detaliczne niektórych artykułów, przedmiotów lub usług.

Wnioskodawca stoi zatem na stanowisku, iż powyższe wyłączenie ma zastosowanie m.in. w sytuacji, gdy dane świadczenie na rzecz pracownika jest finansowane częściowo przez pracodawcę a częściowo przez pracownika – wtedy pracownik odnosi korzyść materialną, która polega na uprawnieniu do zakupu usług po cenach niższych niż ceny detaliczne danych towarów czy usług. Ceną detaliczną jest w tym przypadku cena, jaką pracodawca jest zobowiązany zapłacić niepowiązanemu podmiotowi trzeciemu, od którego dane świadczenie nabywa.

W sytuacji objętej zakresem niniejszego wniosku karty Multisport są nabywane przez pracodawcę (Spółkę) od podmiotu trzeciego po ustalonych cenach. Następnie karty te są odsprzedawane pracownikom za cenę o 50% niższą od ceny zapłaconej wcześniej przez pracodawcę, co zdaniem Wnioskodawcy oznacza, że pracownicy Spółki odnoszą korzyść materialną, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 26 Rozporządzenia dot. podstawy składek. Analogiczna sytuacja dotyczy pakietów medycznych oraz grupowych ubezpieczeń na życie odsprzedawanych Pracownikom za cenę (…) zł (…), która stanowi część w odniesieniu do płaconej ceny detalicznej dotyczącej miesięcznej składki opłaty za te świadczenia.

Warunkiem skorzystania z wyłączenia wartości tej korzyści z podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne jest określenie np. w regulaminie wynagradzania możliwości uzyskania przez pracowników Spółki korzyści w postaci ponoszenia częściowej odpłatności za karty. Tak jak równocześnie wskazano w stanie faktycznym Spółka planuje wprowadzić do obowiązującego obecnie regulaminu wynagradzania odpowiednie postanowienia regulujące przedmiotowe kwestie, tak więc po dokonaniu takich zmian regulaminu spełniony zostanie warunek, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 26 Rozporządzenia dot. podstawy składek.

Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, że swoje stanowisko opiera, poza brzmieniem przytoczonych przepisów Rozporządzenia dot. podstawy składek, również na aktualnej praktyce organów ubezpieczeniowych, która została potwierdzona w licznych interpretacjach w tym zakresie.

Podobne stanowisko, w odniesieniu do analogicznych stanów faktycznych, zostało zaprezentowane przykładowo w:

  1. Decyzji nr 159 z dnia 22 maja 2017 r. (DI/100000/43/261/2017) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku – w której organ ubezpieczeniowy potwierdził, że „jeżeli korzyści uzyskiwane są przez pracownika w ramach stosunku pracy w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych, a pracownicy ponoszą za nie częściową odpłatność i stosowny zapis o takim uprawnieniu znajduje się w przepisach płacowych, to korzystają one z wyłączenia z podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe”.
  2. Decyzji nr 278 z dnia 25 lipca 2017 r. (DI/100000/43/793/2017) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku – w której organ przyznał, że „gdy wartość Karty Multisport, w części współfinansowanej przez pracodawcę, stanowić będzie przychód pracownika z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy zaś prawo do uzyskania tej korzyści wynikać będzie z postanowień Regulaminu Wynagradzania obowiązującego w spółce, przewidującego partycypację pracownika (choćby symboliczną) w poniesieniu kosztów nabycia tego świadczenia, to kwota ta nie będzie podlegać uwzględnieniu w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne.
  3. Decyzji nr 1076/2017 z dnia 14 września 2017 r. (WPI/200000/43/1016/2017) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie – w której organ podkreślił, że „gdy prawo do korzystania, po cenie niższej niż detaliczna, z usług medycznych w ramach tzw. Pakietu medycznego oraz zasady jego współfinansowania wynikają z treści obowiązującego u Wnioskodawcy regulaminu wynagradzania, a wartość tego świadczenia w części finansowanej przez pracodawcę jest przychodem pracownika ze stosunku pracy, to kwota ta nie będzie podlegać uwzględnieniu w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.
  4. Decyzji nr 15 z 8 stycznia 2013 r. (DI/100000/451/1306/2012) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku; – w której organ ubezpieczeniowy podkreślił, że „warunkiem obligatoryjnym, który umożliwia płatnikowi składek skorzystanie z wyłączenia jest partycypowanie przez pracownika w kosztach uzyskania świadczenia”.
  5. Decyzji nr 24 z 11 stycznia 2013 r. (DI/100000/451/1319/2012) Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Gdańsku – w której organ przyznał, że „podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe nie stanowią korzyści materialne wynikające z układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisów o wynagradzaniu, a polegające na uprawnieniu do zakupu po cenach niższych niż detaliczne niektórych artykułów, przedmiotów lub usług”.

W świetle powyższego Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż po dokonaniu odpowiednich zmian w regulaminie wynagradzania będzie (jako płatnik) uprawniony do wyłączenia z podstawy naliczania składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe kwoty równej 50% ceny nabycia przez nią kart Multisport odsprzedawanych pracownikom oraz różnicy cen finansowanych przez Spółkę pakietów medycznych i grupowych ubezpieczeń na życie.

Mając na uwadze przytoczone regulacje prawne oraz przedstawioną argumentację Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości przedstawionego powyżej własnego stanowiska w sprawie.

Mając na uwadze treść wniosku oraz obowiązujące przepisy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie zważył, co następuje:

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, przedsiębiorca może złożyć do właściwego organu administracji publicznej lub państwowej jednostki organizacyjnej wniosek o wydanie pisemnej interpretacji, co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów, z których wynika obowiązek świadczenia przez przedsiębiorcę daniny publicznej oraz składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w jego indywidualnej sprawie. W myśl ustępu 5 powołanego powyżej artykułu udzielenie interpretacji następuje w drodze decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jednocześnie stosownie do art. 83d ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r . o systemie ubezpieczeń społecznych, Zakład wydaje interpretacje indywidualne, wyłącznie w zakresie obowiązku podlegania ubezpieczeniom społecznym, zasad obliczania składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych i Fundusz Emerytur Pomostowych oraz podstawy wymiaru tych składek. Ponadto zgodnie z dyspozycją art. 10 ust. 6 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej warunkiem koniecznym do stwierdzenia kompletności wniosku, jest jego należyte opłacenie, natomiast w myśl art. 10 ust. 7 tej ustawy – w przypadku wystąpienia w jednym wniosku o wydanie interpretacji odrębnych stanów faktycznych lub zdarzeń przyszłych pobiera się opłatę od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Wobec faktu, iż we wniosku złożonym w dniu 18 października 2017 r. Wnioskodawca przedstawił wątpliwości w zakresie dotyczącym trzech zdarzeń przyszłych, a do wniosku została dokonana opłata w pojedyńczej wysokości Zakład Ubezpieczeń Społecznych wydając niniejszą decyzję rozpoznał wniosek wyłącznie w zakresie nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne wartości korzyści materialnej w postaci Karty Multisport dla pracowników (świadczenie wskazane przez Wnioskodawcę jako pierwsze), natomiast kwestie dotyczącą grupowego ubezpieczenia na życie oraz pakietów medycznych pozostawił bez rozpoznania informując o powyższym Wnioskodawcę odrębnym pismem.

Nadmienić w tym miejscu należy, iż w drodze niniejszej decyzji Zakład dokonuje jedynie oceny stanowiska przedsiębiorcy w zakresie przedstawionej przez niego interpretacji przepisów, z których wynika obowiązek opłacania składek na ubezpieczenia społeczne. Mocą niniejszej decyzji Zakład nie przyznaje natomiast jakiegokolwiek prawa ani nie stwierdza jakiegokolwiek obowiązku ubezpieczeniowego. Ocena stanowiska przedsiębiorcy, dokonana pod kątem prawidłowości zaprezentowanej przez przedsiębiorcę wykładni przepisu prawa, czyniona jest w oparciu o kompletny opis zdarzenia przyszłego zawarty w treści wniosku o wydanie pisemnej interpretacji. Podkreślenia przy tym wymaga, iż procedując nad wnioskiem o wydanie pisemnej interpretacji zakład nie prowadzi postępowania wyjaśniającego, w tym w szczególności nie przeprowadza postępowania dowodowego. Granice sprawy wszczętej wniesieniem wniosku o wydanie pisemnej interpretacji, jak zauważono wyżej, zakreślają jedynie ramy zaprezentowanego opisu zdarzenia przyszłego. Wydając pisemną interpretację Zakład przyjmuje jako prawdziwe złożone przez wnioskodawcę oświadczenia zwracając jednocześnie uwagę na fakt, iż wiążący charakter niniejszej decyzji ograniczony został jedynie do zdarzenia przyszłego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie jej wydania. Ryzyko podania nieprawdziwych informacji w stanu faktycznego bądź też poczynienie przez terenowe jednostki organizacyjne Zakładu (np. w toku czynności kontrolnych) ustaleń odmiennych od tych zaprezentowanych przez wnioskodawcę obciąża jedynie przedsiębiorcę.

Zasady opłacania składek na ubezpieczenia społeczne regulują przepisy ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych.

Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 i 2 oraz art. 20 ust. 1 w zw. z art. 4 pkt 9 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1778 ze zm.) oraz § 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1949), podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowi przychód w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 2032 ze zm.) z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy, z wyłączeniem wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną oraz zasiłków z ubezpieczeń społecznych.

Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych uznaje się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty bez względu na źródło finansowania tych wpłat i świadczeń a w szczególności: wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wartość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Dla rozstrzygnięcia, czy dany przychód stanowi podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne, a w konsekwencji czy powstaje obowiązek opłacania składek m.in. na te ubezpieczenia, decydujące znaczenie ma, czy dla celów podatkowych zostanie on zakwalifikowany jako przychód pracownika z tytułu zatrudnienia w ramach stosunku pracy. W treści wniosku złożonego w dniu 18 października 2017 r. wnioskodawca wskazał, że różnica pomiędzy obniżoną ceną sprzedaży świadczenia dla pracowników a faktycznie ponoszoną ceną rynkową za świadczenie, finansowana przez wnioskodawcę będzie stanowić dla pracowników przychód z tytułu stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2032 ze zm.) i będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Katalog przychodów nie stanowiących podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe został zawarty we wskazanym rozporządzeniu z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Na mocy przepisu § 2 ust. 1 pkt 26 powołanego powyżej rozporządzenia, podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne nie stanowią jedynie te korzyści materialne wynikające z układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisowo wynagradzaniu, a polegające na uprawnieniu do zakupu po cenach niższych niż detaliczne niektórych artykułów, przedmiotów lub usług oraz korzystaniu z bezpłatnych lub częściowo odpłatnych przejazdów środkami lokomocji. Konstrukcja przywołanego powyżej przepisu wskazuje, że aby móc zastosować wskazane wyłączenie, dana korzyść musi wynikać z przepisów układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisów o wynagradzaniu, które przewidują możliwość zakupu przez pracownika po cenach niższych niż detaliczne danej korzyści. Jeżeli dane świadczenie nie wynika z przepisów układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisów o wynagradzaniu, to jego wartość, stanowiąca przychód pracownika z tytułu stosunku pracy w rozumieniu przepisów podatkowych, należy uwzględnić w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne, pomimo faktu, że dane świadczenie pracownicy otrzymają w cenach niższych niż detaliczne.

W związku z powyższym mając na względzie opis zdarzenia przyszłego przedstawiony we wniosku o interpretację złożonym w dniu 18 października 2017 r. w sytuacji, gdy Wnioskodawca wprowadzi do obowiązującego u niego regulaminu zapis o możliwości nabycia od pracodawcy przez pracownika kart Multisport za częściowa odpłatnością, wówczas w przypadku dostosowania zapisów regulaminu wewnętrznego w spółce wnioskodawcy będą spełnione przesłanki wyłączenia korzyści materialnej na rzecz pracowników, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia MPiPS z dnia 18 grudnia 1998 r. W związku z powyższym wnioskodawca będzie miał prawo do nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emertytalne i rentowe pracowników różnicy w wartości świadczenia w postaci kart Multisport dla pracowników opłacanego przez wnioskodawcę z tytułu umowy pomiędzy podmiotem trzecim a wnioskodawcą.

W świetle powyższego, uwzględniając przedstawiony przez Wnioskodawcę opis zdarzenia przyszłego oraz obowiązujący stan prawny Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Lublinie uznał za prawidłowe stanowisko przedsiębiorcy (…) w sprawie nieuwzględnienia w podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe różnicy wartości świadczenia w postaci kart Multisport dla pracowników, w części opłacanej przez wnioskodawcę.

POUCZENIE

Decyzja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie jej wydania.

Wydana decyzja wiąże Zakład Ubezpieczeń Społecznych wyłącznie w sprawie przedsiębiorcy, na którego wniosek została wydana. Stosownie do art. 10a ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej niniejsza decyzja nie jest wiążąca dla przedsiębiorcy, natomiast jest wiążąca dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, do czasu jej zmiany lub uchylenia.

źródło: https://bip.zus.pl

Wyroki / Interpretacje / Stanowiska dla Kadr i Płac

Zostaw komentarz